Salam kepada semua. Sudah lama saya tidak update blog ini dengan informasi yang berguna nampaknya. Saya sebenarnya tidak mempunyai masa yang sesuai untuk mengemaskini blog ini kerana saya teramat sibuk dengan urusan saya di Perak. Jadi saya harap pengunjung setia blog ini tidak akan marah dengan saya.


Okey kali ini saya ingin membuat sedikit ulasan mengenai update terbaru yang datang untuk Microsoft Windows 7. Beberapa ketika dahulu telah muncul satu update untuk Windows 7 iaitu Service Pack 1 atau SP1. Windows 7 SP1 ini mengandungi beberapa security update untuk Windows 7 dan juga yang paling ketara ialah installation Internet Explorer 9 yang terbaru.



Sekiranya anda menggunakan Windows yang tidak original anda kemungkinan akan menghadapi masalah dengan avtivation status yang mengatakan Windows anda masih lagi belum diaktifkan.
Walau bagaimanapun anda boleh mengatasi masalah ini dengan mem-patch Windows anda dengan loader, atau patch2 lain seperti ChewWGA atau Chew7,




Anda dinasihatkan supaya menggunakan Microsoft Windows yang original dan membuat Windows Update sekerap mungkin supaya risiko anda untuk di-exploit oleh penggodam akan berkurang.




**Screenshot setelah di patch dengan Chew7