Nampaknya blog ini dah bersawang. Dah agak lama saya tidak mengemaskini kandungan dalam blog ini. Setelah menamatkan pelajaran di Perak saya telah berhijrah dan memulakan hidup baru di Selangor, tempat kelahiran saya sendiri. Bagi saya, biarlah perkara yang telah berlaku dan jangan dikenang atau dikesali. 

Ok kali ini saya akan memperkenalkan 3 cara yang paling berhasil untuk mendapatkan drivers laptop atau PC anda. Mencari drivers tidaklah semudah yang dijangka lebih-l2bih lagi sekiranya kita berhadapan dengan laptop yang sudah usang ataupun tidak mendapat sokongan untuk sistem operasi terbaru. Lebih bermasalah sekiramya drivers dari OS sebelumnya tidak dapat digunakan untuk OS terkini.Berikut adalah copy paste dari thread asal saya di TBD.my.

Dengan adanya ketiga-tiga software ni, insyaAllah korang boleh jumpa semua driver untuk windows termasuk driver haram jadah yg bertajuk 'Unknown Device' yang mana xde clue langsung untuk kita kenal pasti apakah jenis device tersebut.

3 software yang aku maksudkan ialah:
1.DriverPack Solution
2.Driver Reviver
3.Driver Identifier

DriverPack Solution mengandungi hampir keseluruhan driver yang patut diinstall kedalam laptop korang. Walau bagaimanapun, disebabkan size file yang besar, amat susah untuk korang download. TAPI MMG AMAT BERBALOI UNTUK DIDOWNLOAD! SERIUS! LEBIH_LEBIH LAGI UNTUK YANG KERJA KAKI FORMAT LAPTOP MEMBER.

Driver Reviver pulak adalah sejenis software yang scan system korang n kemudian search for update for any unknown device and also updatekan outdated driver yang dah diinstall dalam laptop. Perisian ini berbayar dan...macamla korang nak bayar..pui!

Driver Identifier ni adalah last option la sbb nie mmg kompem dapat cari driver. Sgt2 cool software ni. Free pulak tu.

DOWNLOAD DI SINI:

DriverPack Solution
Driver Reviver [password: biborn]
Driver Identifier [password: biborn]


THREAD ASAL: http://w3.tbd.my/thread-10344.html