Assalamualaikum n salam sejahtera.
Ok kali nie quick update je sebab aku kalau dah menulis kat blog nie dah mcm orang main dota.xleh nak stop selagi x kebas tgn menaip. Kali ni aku nak perkenalkan kat korang yang masih tercari2 screen recorder untuk linux dan tak tau yang mne palig bagus. Aku recommend-kan kat korang sume untuk menggunakan gtk-recordmydesktop yang gempak gler nie. Nak tau apsal aku kate mende nie gempak gler?

1. sebab aku suke pakai.
2. simple n x baynak songeh x payah instal itu ini dan lain2 bende merapu.
3. software ni terlampau ringan la beberape ratus kilobyte je sape yang rajin pegi la check nie quick update aku dah malas.
4.cara nak install yang terlampau la mudah.
5. kualiti rakaman yg teramat detail dan boleh adjust ikut fps.
6. yg nie paling penting : FREE n xperlu la korang sebuk2 carik crack or patch yang kurang halal tu.




Okeh aku hampir terlupa plak. Ni cara nak install dy. Just taipkan kat terminal ye kawan2. N pastikan spelling tuh. bhahaha...zzz...

 sudo add-apt-repository ppa:webupd8team/gtk-recordmydesktop
sudo apt-get update
sudo apt-get install gtk-recordmydesktop

Lepas install boleh access kat  Music & Video >> Desktop Recorder. Walau macamana pon ade la jugak kelemahan seperti format output yang x boleh korang setkan . tapi korang leh try tukar format tu selepas dah siap process video pki converter lain. Selamat Mencuba.



** x macam quick update pon kan..zzz...